FOLLOWERS

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureANNIVERSARY

Thursday, January 13, 2011

RAHSIA USAHAWAN HI GOAT DARI RUMAH

PART 2: RAHSIA USAHAWAN HIGOAT DARI RUMAH

Sebelum meneruskan tajuk ini, saya ingin bertanya rakan-rakan samada sudah membaca part 1 sebelum ini, jika belum saya cadangkan baca dan fahami dahulu kerana tugas kita selepas ini akan menjadi lebih penting dalam proses melatih diri kita untuk bergelar usahawan higoat dari rumah. Ada pengorbanan masa di perlukan untuk melakukan rutin-rutin harian kita sebagai usahawan walaupun hanya dari rumah tetapi jangan pandang remeh kerana sudah ramai di luar sana yang berjaya mencipta pendapatan besar hanya bekerja dari rumah.

Mari kita perincikan bagaimana kita ingin memulakan langkah pertama kita sebagai usahawan higoat dari rumah yang akan memberikan pulangan yang baik/lumayan kepada kita. 
  1. Kita mesti pelajari cara-cara menggunakan blog, facebook atau email untuk tujuan memberitahu kepada orang lain bisnes kita dan mengajak merek untuk turut sama.
  • Sediakan 1 akaun facebook, 1 akaun email, 1 blog (boleh guna yang saya punya ini untuk link promosi)

  • Belajar sedikit cara bagaimana nak promosi menggunakan alat-alat ini. Banyak ditunjukkan di dalam youtube dan sebagainya.
Ingat: Kita bukan nak jadi jaguh internet, kita hanya hendak mengiklankan produk dan bisnes kita sahaja, jadi kita tidak perlu terlalu mahir tentang IT ini. Cukup sekadar kita boleh berhubung dan memberi jawapan kepada pertanyaan orang lain.

No comments: