FOLLOWERS

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureANNIVERSARY

Thursday, January 13, 2011

PART 3. R.U.H

PART 3: RAHSIA USAHAWAN HIGOAT DARI RUMAH

Pencarian rahsia usahawan higoat dari rumah adalah sangat mudah untuk diterokai setelah kita menyedari bahawa kita memang ingin menjadi usahawan higoat dari rumah sehingga berjaya dengan langkah-langkah yang akan kita laksanakan sekejap lagi. Tidak banyak yang perlu kita lakukan jika kita tahu prinsip bantu membantu dan tolong menolong di dalam sesebuah perniagaan.

Jadi asas utama di dalam perniagaan dan keusahawanan ialah kita tidak mampu berdiri sendiri jika tiada sokongan/bantu/tunjuk ajar daripada mereka yang lebih mengetahui. Ini sudah menjadi satu fakta yang tidak boleh kita nafikan. Jadi
 'MARILAH KITA SAMA-SAMA MEMBANTU DAN MENOLONG UNTUK KEJAYAAN BERSAMA, KONGSI KEJAYAAN BERSAMA DENGAN SATU MATLAMAT UNTUK BERJAYA'

Kejayaan kita akan lebih manis dan bermakna jika dapat dikongsi bersama-sama. Dari itu barulah berlaku teamwork dan bekerjasama dengan satu visi dan misi untuk berjaya. Kita akan jadi kuat dan sanggup menghadapi cabaran bersama-sama tanpa mementingkan diri sendiri membiarkan orang lain menjadi mangsa kerana sikap kita.

MATLAMAT KITA (15 RAKAN NIAGA)
  • Mari kita permudahkan rahsia kejayaan yang kita ingin capai di dalam bisnes ini. Apa matlamat kita di dalam bisnes ini? tentu sahaja ingin mencari pendapatan yang besar. nama lagi usahawan, takkan nak ciput je...he3x.

  • Rahsia dalam bisnes higoat ialah 'KITA MEMERLUKAN 15 RAKAN NIAGA' yang sama-sama mempunyai matlamat untuk berjaya sebagai usahawan dari rumah. Persoalannya dari mana kita hendak mendapatkan 15 orang ini yang akan menyumbang kepada kita 3000 pv jumlah belian produk terkumpul daripada keluaran hrmarketing.

  • Inilah tugas kita yang paling besar di dalam bisnes ini...adakah kita berani menyahut cabaran ini? Jika tidak, mengapa kita bermimpi untuk menjadi usahawan????? Ini yang mesti kita tanamkan di dalam diri supaya ia menjadi mudah kepada kita walaupun orang lain nampak seperti lautan api atau gunung yang sukar didaki. Ini semua mainan perasan yang mesti kita kawal jika ingin berjaya.

  • Setelah kita mengetahui matlamat yang ingin kita capai, barulah kita di mana kedudukan kita dan ke mana arah yang kita ingin tuju. Dengan meletakkan fokus yang betul (yang akan saya terangkan di dalam part seterusnya), insyaAllah tidaklah berat sangat tugas/usaha yang perlu kita lakukan. Tinggal lagi kita hanya perlu konsisten, lakukan tugas harian seperti yang ditunjukkan, berehat jika penat, sambung semula dengan kekuatan baru, tambah ilmu sedikit demi sedikit....sudah pasti kejayaan di dalam genggaman kita.
.........Selepas ini, INSYAALAH KITA LAH KUNCI RAHSIA kejayaan kita. kita akan buat apa yang kita kata, janji mesti dikota, niat mesti dilaksanakan.

No comments: